torsdag 25 februari 2010

En obefogad hysteri

När blir man rasist?

Jag tycker inte om invandrare!
Sug på den meningen ett tag...........

Vad säger den meningen dig? troligtvis att den har yttrats av en rasist.
Jag är patriot! Samma sak där.
Vad och vem sätter stämpeln och bestämmer att man är rasist?
Är det invandraren, är det svensken eller är det media, kanske är det orsakat av alla
de oroligheter och konflikter i världen?
Olika svar får man beroende på vem och vilka man frågar, så det blir en svårknäckt nöt.
Jag tycker om invandrare, men inte alla, jag tycker om svenskar men inte alla... är jag då en nationalrasist?
Är jag en rasist för jag säger neger till en neger, inte om du frågar mig.
Vi kan älta dessa frågor till the bitter end, vi kommer ingen vart hur som helst.
Så frågan kvarstår -När blir man rasist?


Så smart!

Så enkelspåriga folk kan bli tack vare media.
Sverigedemokraterna är ett främlingsfientligt parti, det har vi hört, det har vi blivit matade med. För visst måste det vara så när media sagt det?
Nu är det en gång för alla spikat och fastslaget att så är fallet, för de har ingen annan politik att bedriva ---ut med invandrarna, det är det enda de vill, är det så?
Nej, så är inte fallet givetvis.
De medborgare som är lite nyfikna och drivna har så klart tagit reda på om det finns mer punkter i deras partipolitiska program...och visst har du det..eller? Inte?
Självklart är det så att de går till val på den stora invandrarfrågan, inget snack om den saken, för de utnyttjar den rädsla och de förutfattade meningar som vi svenskar besitter när det gäller invandringen. Tragiskt, ja, men o så sant och o så smart.
Även om SD kommer in i riksdagen så är det ingen fara på taket, ingen är väl så inkokt så man tror att varenda invandrare skall ut med nästa båt bara för de får någon mandat.
Varför denna rädsla, varför denna hysteri? Ta det bara lugnt och välkomna denna intressanta politiska fläkt som får de dammiga gardinerna att fladdra lite.
Skillnaden kommer att bli så minimal att du inte ens kommer att märka den.
Är du ändå orolig så bli aktiv och kämpa mot, gör nåt sitt inte bara och tyck, för det är vi bäst i världen på.

2 kommentarer:

  1. Inget nytt det du skriver om, men ingen vågar skriva om det där, det finns rasism i varje människa, det sker dagligen i Södertälje, där Irakier blir förtryckta av Assyrierna och Syrianerna.
    Svenskarna förtrycker romerna, romerna förtrycker det svenska systemet
    Bla bla bla

    SvaraRadera
  2. Så sant Nina, inget nytt alls, men ändå så viktigt att lyfta upp till ytan då denna debatten hela tiden har en tendens att sjunka om och om igen.

    SvaraRadera