torsdag 15 juli 2010

Förbanna dina fiender

En lätt ångest

Vaknar upp 09.30, värmen hänger över mig och liksom hånskrattar åt mig, den örfilar mig gång på gång där jag ligger på en svettig kudde och dessa klibbiga lakan som obönhörligen försöker krama livet ur mig.
En lätt ångest kryper sig på då jag inser att jag försöker sluta röka....Cigg, MÅSTE HA CIGG!
Försöker stå emot denna mentala dödskamp och inser att det är dags att kliva upp ur sängen.

Ett klibbigt lakan klamrar sig fast på min rygg som om vi vore sammanväxta likt siamesiska tvillingar, en frustration byggs upp inom mig...behöver en cigg, behöver, men vill inte.
Tanken far genom mitt huvud att det kunde vara värre......en klen tröst konstaterar jag och drar på mig brallorna.


Längtan efter rök

Solen fullkomligt vräker sig in och har precis börjat sin dagslånga mobbing, och dess värme ger mig hårda sparkar i magen, allt jag kan göra är att andas, andas in varm luft i mina röklängtande lungor, varm luft ger ingen kick, ingen tillfredsställelse, ingen lindring, den ger bara frustration.

En fläkt i vardagsrummet snurrar frenetiskt, stressar runt den varma luften i cirklar men är på något vis en gudagåva i denna skärseld.
Fläkten är liten, en ettrig sak som heter Fasett noterar jag och blir lite förundrad över denna lilla detalj, att jag överhuvudtaget bryr mig....Ett sätt att fokusera på något annat så jag glömmer mitt sjuka röksug? ja, så är det, en försvarsmekanism i min svettiga tillvaro.
Fasett heter den jäveln, det rimmar på Nicorette, VEM DÖPTE FLÄKTEN?

Att lyckas med något i sitt liv, det är väl dags nu kan jag tro.
Lyckas, och vara lyckad, och att vara stolt över en prestation, det är dags.
Jag lovar ingen någonting, jag kan inte ens lova mig själv att jag skall lyckas i detta, jag kan bara
hoppas.
Motivation och vilja är de vapen jag har, men jag inser att det är en mäktig fiende jag står inför.
Denna fiende är dessutom allierad med en sol som med alla medel försöker få mig ur balans genom att kasta värmekaskader i mitt ansikte, dessutom är min egna kropp också allierad med mina fiender, i allt detta sviker den mig genom att svettas, hjärnan ser snällt till att abstinenserna kommer frekvent....jag är inte kung över mig själv.
Kungen heter Prince hårdpack och nu är det dags att avsätta honom.

Jag, motivation och vilja skall göra revolution, vill du haka på?

// Mats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar